Veckan som gått

Heej! Förbered er på ett långt inlägg, för nu har jag inte uppdaterat på ett tag!

TISDAG: I tisdags kom det en fotograf/reporter hit då Jeff, min värdpappa, har blivit utsedd till att vara med i en Cook of the Week Challenge! Alla barnen bar roliga hattar och chicago bears-kläder och Jeff hade såklart lagt upp köttet så att det stod "GO BEARS" haha!

ONSDAG: Onsdag var första skoldagen för Andrew och Ali, vilket betyder att jag numera bara har Sean och Erick på dagarna, de börjar inte preschool förän mitten av september. Allt löste sig bra på morgonen även om det var lite kaotiskt, och de var nöjda när de kom hem från skolan! Dagen spenderade vi med Larissa och Grant. Jobbade även kväll när de hade "Back to School Party" med grannarna så då fick jag lägga barnen, det var dock inga problem för alla var helt slut efter första skoldagen!
 
TORSDAG&FREDAG: torsdag jobbade jag i princip inte alls (7:30-9:30, 6:00-9:00) vilket höll på att göra mig gaaaaleeen när jag inte hade någonting att göra på dagen, haha.. Minns inte vad jag gjorde på kvällen heller men troligen inget av värde! Fredagen var dock motsatsen och då jobbade jag i princip hela dagen, med undantag för när barnens morföräldrar var här och åt tårta, deras morfar fyllde nämligen år i veckan!
 
LÖRDAG: Lördag jobbade jag morgon medan Ali var på årets första footballs-match för att cheera. Efter det åkte jag, Larissa och Hanna till Leonie i Lake Zurich, ca 15 min härifrån, där hon och Ilse väntade (tänkte jag skriva, men det var vi som fick stå utanför huset och vänta när de var på väg hem från affären, hehe). Vi lagade mexikansk mat (tacos, så i princip svensk mat hehe) och hade mucho trevligt! (stal din bild hanna, hehe) (allt inom parantes avslutas med hehe, hehe)
 
SÖNDAG: Söndag innebar au pair-meeting och det var sjuuukt mycket folk där! Vi har fått ca 6 nya au pairer här sedan förra mötet, det var gamla au pairer här och hälsade på plus en annan Lcc-grupp med både au pairer och utbytesstudenter, så det var många att hålla reda på, haha :) Vi åt glass och badade i poolen, vilket typ inte ens var frivilligt då det var för varmt för att stanna uppe på land, men ja, hellre varmt än kallt! Efter mötet åkte jag, Liz, Maja, Luisa, Franzie, Luisa, Jennifer och en till som jag inte minns namnet på (fan vad elak jag känner mig haha) till Five Guys för middag och gick sen över till Starbucks för kaffe! På kvällen åkte jag, Maja och Lior till Starbucks i barrington för kvällsfika så hela dagen gick fik- och matanda, haha!

Igår var jag på college igen och det var kuuuuul, vi har dock en lite för slapp lärare (antar att alla andra i min class gillar det då de har massa andra kurser också, men genom att jag bara har en vill jag ha mina 3h kriminologi i veckan, haha) men annars så! SÅ, tror detta innefattar ganska bra vad som hände förra veckan! Imorgon ska jag visa vart vi ska ta vägen till helgen också, hehehehe!!
Postat av: Daniella 🌙

Krimilogi, är det typ som CSI haha? :D

Svar: Aldrig sett på CSI men det är typ läran om brott, vilka olika typer av brott det finns, varför brottslingar/förövare väljer att begå brott och så vidare! :) och angående starbucks/subway-frågan (inlägget kom upp av misstag så tog bort det), jag har inte varit på subway här och starbucks tror jag har lika priser var det än är, men generellt är fika & mat billiagare här!
Emma Karlsson

2013-08-27, 21:15:53 - URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: