En helt vanlig lördag

Igår var jag som sagt i Deer Park för att möta upp några vänner, så då åt vi middag på Panera och såg The Conjuring på bio. Efter den bioupplevelsen har jag bara fem ord att säga: Aldrig mer skräckfilm på bio. Efter bion gick vi till Red Mango och jag åt min första frozen yogurt, vilken var sjuuuukt god! 

Idag började jag 7.00 för mina värdföräldrar skulle iväg till affären när den öppnade så de kunde komma iväg med båten så tidigt som möjligt, men genom att det fortfarande var väldigt tidigt och barnen var lugna gjorde jag inte så mycket - läste, åt frukost och startade en diskmaskin, typ. Vid 1 gick jag över till Larissa då hennes värdmamma frågade igår om jag hade lust att sitta barnvakt i typ 1,5h för att det hade kört ihop sig med schemat, så där var jag tills Larissa kom hem vid 2.30.

Efter det tog jag tåget till Hanna i Arlington Heights, och eftersom att det är en stad med ganska stor befolkning (typ 70 000) trodde vi båda att det var en ganska stor stad. Heh, så fel vi hade (kan jämföras med charlottenbergs "centrum" om man inte räknar bort köpcentret, för er arvikabor). Vi köpte iallafall froyo (igen) på yogurtland och gick sen runt för att komma på något att göra. Vi tänkte först på bio men ingen film föll oss i smaken så vi bestämde oss för att åka till Palatine för att se om det fanns någonting att göra där. Heh, nä, inte där heller.
Vi slog oss ner på starbucks (som hängde ihop med tågstationen.. haha) för att kolla tågtiderna och insåg att om vi ville hinna med tåget tillbaka till AH var vi tvungna att äta någonting ganska snabbt, så vi gick bort till McDonald's och åt där (och halvsprang tillbaka då det åskade/blixtrade/regnade när vi skulle tillbaka). Väll framme i Arlington Heights igen blev vi sugna på froyo igeeeen men bestämde oss sen för att det fick vara nog mät ätning för idag, haha! 

Innan jag tog tåget hem fick jag ett sms av min värdmamma där det stod att de troligen spenderar natten i Wisconsin. Här har jag trott att jag kommit till en snäll och respektfull familj och så lämnar de mig ensam hemma när det bara var 24 timmar sen jag såg en skräckfilm på bio!!! Haha nej, ska bli skönt att vakna upp imorgon utan en massa skrikande ungar i källaren! 

Nu är klockan 1am och jag ska försöka sova, men först lite gilmore girls (för att lugna nerverna, hehe)!


Igår på panera. 
och red mango!

I palatine idag hittade vi ingenting roligt att göra men började plötsligt höra musik. Vi följde ljudeeet och kom till detta amazing outdoor event!! haha
Och froyooo! sååå gott!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: