HEEEEEEJ

hela stora släkten och alla andra som tycker det är värt att läsa denna sjukt intressanta blogg. Även om det var ett tag sen jag var inne och skrev här har det inte hänt så himla mycket ändå.. hm. Ja, senast var ju fredagen efter halloween. Dagen efter åkte jag, Hanna och Manuel downtown. Vi gjorde inget speciellt men det var ändå mysigt att åka till chicago en stund! På söndagen fyllde Larissa år och vi hade au pair-möte som innebar bowling, i South Barrington! Det är där vi har varit och bowlat förut och precis som förra gången var Mo, "vår" servitör, där, haha! Vi berättade för honom att Larissa fyllde 20 och efter ett tag kom han med födelsedagskaka!


Genom att Larissa fick skicka runt sin gaffel för att alla skulle få smaka kom han snart tillbaka med 10 andra gafflar, haha! Sharing is cariiiiing
hela gänget!


Efter det åkte vi hem till Larissa och åt tårta och sen gick vi ut en stund. Detta är precis bredvid våra hus och det har varit så himla fint där nu under hösten!!

Veckan efter var den värsta veckan sen jag kom hit, haha. Först och främst hade vi prov, vilket dock gick helt okej. På väg hem från provet blev jag dock stoppad av polisen för att jag saknade ett av ljusen på bilen, haha. På något sätt kom jag ändå undan utan böter men ändå. Positivt med den måndagen var iallafall att jag fick ett godispaket från farmor, TAAAAAACK!  det är borta för längesen nu, haha!



På fredagen åkte vi till GoRoma för att äta middag. Genom att jag tog en normalstor pizza veckan innan och tyckte den var liten bestämde jag mig för att ta den för 2-3 personer istället. De trodde dock det var för oss alla fyra för de kom in med fyra tallrikar, och en lite vääääl stor pizza. Jag fick så jag blev mätt iallafall, haha!

Den helgen jobbade jag båda dagarna vilket var lite tråkigt, men på lördagen kom Hanna och höll mig sällskap när barnen hade somnat så det var fine ändå!

Måndagen därpå fick vi snö!!!! Det var borta redan två dagar efter, men ändå!


Lite pulkaåkning hann vi med iallafall!


Denna lördagen när jag jobbade satt vi och kollade på Batman & Robin... 2 out of 3 killar var lite trötta!

På lördagkvällen åkte jag till Manuel och senare kom även Hanna. På söndagen åkte Larissa och jag till Meatheads i Barrington för hamburgare, och efter det åkte vi till starbucks och köpte med oss darkroast med dubbel espresso/chailatte (hehe mamma och pappa ni kan aldrig gissa vad som var mitt..), la oss i sängen och kollade på film och åt svenskt godis (yuuuuummmm). Efter det åkte vi till Deer Park, gick till starbucks och bestämde oss för att gå och se About Time som vi båda har velat se ett tag, den var sjuuuukt bra! 


och ni kan aldrig gissa vad som hände denna tisdagen......

Emma Viktoria Karlsson aktiverade sitt gymkort!!!! hallelujah momeeeent! 

Det var väll de senaste 3 veckorna det... i stora drag! På söndag ska manuel, hanna och jag iväg till chicago och pröva på scuba diving och på måndag åker jag till Florida på obestämd tid!! hehe skoja, inte riktigt obestämd...men iallafall för tio dagar! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: