NASHVILLE!

Nu är jag hemma efter en weekend i Nashville, Tennessee! Det var som sagt jag, Hanna och Manuel som fredag strax innan midnatt hoppade på bussen till USA's countrystad. Vi var framme vid nio på morgonen och alla tre hade sjuuukt tunga väskor (vilket såklart är helt naturligt. vi skulle ju ändå vara borta en dag.) så vi hade ju tänkt att låsa in dessa någonstans. Enklare sagt än gjort, vi hittade inget ställe och hotellet fick vi inte checka in på än. Så halv tio på lördagsmorgonen hyrde vi varsin cykel att åka runt på, haha! Vi åkte runt på Nashville's gator och det var verkligen en countrystad, helt olikt någon annan stad jag varit i! 



Vid 1 åkte vi till hotellet, lämnade av våra väskor och fräschade upp oss lite. Sen tog vi en taxi till Broadway (huvudgatan) och gick i massa countrybutiker. 

Häst och vagn var det lite överallt, så mysigt!


Såklart var Manuel tvungen att prova.. snyggare boots får man leta efter!


Vi träffade Elvis!

Och sen till det typ bästa, vi gick in i godisbutiken Savannah's Candy Kitchen där de hade lösgodis!!!! Hanna och jag var såklart tvungna att köpa hehe!





Sen började det bli mörkt och vi bestämde oss för gå och äta någonstans. Vi slutade upp på margaritaville...


... där inte bara Manuel (som är den enda som är 21) fick dricka drinkar utan även jag och Hanna!! Vi var sååååå happyy! 

Fina partyhattar fick vi också! Min är en pappegoja, Manuels en jokerhatt och Hannas... ett mysterium, hehe!


Manuel blev paparazzi och tog massa (jättefina) bilder på mig och hanna..

Och innan vi gick hem skålade vi med en countrysångare!

På söndagen gick vi upp tidigt och väntade i evigheter på en taxi till Broadway. Efter typ en timme fick vi äntligen komma in till stan där vi köpte souvenirer, och sen träffade vi Sara Jönsson (sassys.se!), hon skulle spela in någon slags countryfilm med Jill Johnson (som vi dock inte hann träffa)!  



Vet att denna bilden får er alla att undra vad jag använder för Brun Utan Sol och var jag går för att sola solarium... tänker dock inte berätta då jag inte vill att ni ska bli lika bruna som mig :) 

Nashville var grymt men nu är det tillbaks till vardagen igen! Andrew, mitt äldsta värdbarn, fyller 10 år idag och det har vi precis varit och firat med glass på Dunkin' donuts! Ikväll har jag class så ska börja göra mig redo för det nu, ciaooooo!
Postat av: Anonym

Hej! Du har ju gjort SAT-testen. Hur var det? Svårt? Lätt? Medel? Hur pluggade du inför det? Har du gjort TOEFL också? Snälla ge mig så mycket info och tips du har. Jag ska göra de båda testen under våren och har ännu inte börjar plugga, jag får PANIK! Jag undrar främst om mattedelen på SAT eftersom att matte inte precis är min starkaste del. Har idag ett D i matte men har två kurser kvar att läsa, matte 2b och 3b

2013-10-01, 13:41:31 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: