New Mexico och Texas

Tisdag morgon för 2 veckor sen åkte vi från flygplanshotellet till O'hare. Vi åt frukost i väntan på flyget och sen vid tiotiden så bar det iväg till New Mexico!

Det var memorial day dagen innan så istället för flaggor från alla möjliga olika länder var det USA-flaggor på hela flygplatsen. Eller, överallt faktiskt. Aldrig sett så många flaggor som under denna helg haha!

Sen var vi framme i New Mexico och fick åka i två timmar innan vi äntligen var framme på hotellet! New Mexico var helt annorlunda något jag besökt tidigare med öken och sand och berg och kaktusar överallt, så himla fint!

Som var jättefint :) Vi kom fram klockan 6 på kvällen och då var det fortfarande 35 grader ute, helt sjukt! Det var dessutom så himla torr luft också till skillnad från här i Illinois där det känns som att man badar så fort man kommer ut genom dörren, så det kändes som vi var i mitt ute i öknen/i en torrbastu. Hehe

På onsdagen bestämde vi oss för att åka till White Sands National Monument som en nationalpark med vit sand, i princip, haha! Det var hur coolt som helst och det såg ut som att det var snö överallt, bara det att det var ca 40-45 grader ute, haha!

Onsdag kväll åkte vi till en vingård och köpte vin från Las Cruces!

På torsdagen åkte vi vidare till El Paso i Texas. Det ligger precis vid mexikanska gränsen som vi också fick se. Det var jättehöga och många stängsel med taggtråd högst upp och gränspatruller överallt. Vi skulle flyga från El Paso fredag morgon så vi sov bredvid hotellet en natt för att slippa köra så tidigt på fredagen!

Och det hotellet var ännu finare!

Sen var det dags att åka hem igen och ladda upp inför jobb efter över en veckas ledighet!