Willis Tower och Donuts




Här är två bilder som speglar min helg ganska bra - Chicago uppifrån och donuts!
I lördags åkte jag downtown med Hanna och Larissa, vi åt våra första donuts här och sen gick vi upp i Willis Tower (efter att ha väntat i en 3 timmar lång kö) för att gå ut på Skydecket, som alltså är en slags glasbur 412 meter upp i luften! Det var dock inte lika häftigt och svindlande som jag trodde hehe, jag gick ut så Larissa kunde ta en bild och det var först när jag bytte plats med henne som jag upptäckte att jag inte ens hade tittat ner, haha! 
söndagen när jag kom upp hade min värdmamma varit iväg och köpt donuts till frukost haha. Dock mådde jag illa vid tanken på att bli mätt på donuts så jag åt vanlig frukost innan jag tog en donut.. Så en riktig donuts-frukost har jag inte ätit än! Annars gjorde jag inte så mycket alls, grundstädade rummet och badrummet, åt lunch på Panera med Larissa och hängde lite där sen på kvällen. Blev även utelåst för första gången haha! Tänkte ju inte på att ta med mig nyckeln när jag skulle över till grannhuset och när jag kom tillbaka hade alla lagt sig och låst alla dörrar.. Så kan det gå! Kom in till slut iallafall, haha..

Denna veckan har jag inte gjort så värst mycket, tänkte jag säga, men insåg att jag gjort mer saker denna veckan än tidigare veckor, hehe. I måndags firade jag ju att jag varit här en månad och tisdag kväll åkte maja, larissa och jag till barrington och åt glass på dunkin' donuts. Igår mötte jag upp Hanna och vi tog bilen till Barrington för att äta middag på Meatheads, en hamburgarrestaurang som precis har öppnat där. Det var gooott och väldigt amerikansk, men ett ställe jag troligen kommer besöka många fler gånger under mitt år här! 

Idag börjar jag jobba runt 5pm så just nu gör jag inte så mycket, bakar bröd tills ikväll och hänger på rummet. Insåg även att det aldrig kommer gå så här länge tills jag bloggar igen - det tar för lång tid att skriva om allt som hänt då, haha! 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: