Välkommen till kylan i Illinois

Heeej! Så, nu var det 1 vecka och 1 dag sen vi kom hem från Florida...fytusan, jag skulle bra gärna åka tillbaka just för värmens skull för igår var det 28 minusgrader här. TJUGOÅTTA!! Helt galet. Idag var det dock "bara" -15. Puh, rena värmen. Florida var fint och jättebra men det blev väldigt intensivt att vara alla sju hela tiden så det var ganska skönt att komma hem också! Här har vi börjat julpynta också, julgranen (över tre meter hög... eller som Laura Ann sa det "two emmas tall", hehe.. Det är jättemysigt och jag längtar så till julen! Enda jag inte längtar efter är dock all julklappsshoppning som jag måste ta tag i.. 

Hur som helst...detta är inte riktigt min vecka! I måndags hade jag min sista collegeclass för denna terminen och det var sjukt vemodigt att lämna skolan, haha.. Dessa tre timmarna i veckan är det närmaste jag kommit skola sedan studenten, och jag älskar skolan när det närmar sig jul!! Sen har jag även jobbat väldigt lite de senaste dagarna, bara två timmar på morgonen i tisdags, mellan 7.30-8.45/4-6 igår och idag har jag inte börjat än förutom timmen imorse, så tiden går väldigt sakta och även om det är skönt att vara ledig börjar det bli lite långtråkigt, hehe..

Imorgon ska vi nog till IKEA också, vi skulle egentligen dit och äta julbord, men när Hanna skulle köpa biljetter i tisdags upptäckte vi att det var slutsålt.. oflyyyt! Vi ska nog iallafall dit och köpa lite matvaror så vi kan ha vårt lilla egna julbord här hemma! 

Hm.. det var väll det! Nästa vecka åker jag på weekendtrip till D.C med Manuel och Hanna (vilka annars?), ska bli grymt!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: