CHECKLISTA

Betala alla kostnader (programavgiften, försäkringar, avbeställningsskydd)
Göra hälsoundersökning
TBC-test
Skicka efter polisregisterutdrag
Skriva på och skicka in Agreement form
Göra kopia på mitt körkort
Skicka in alla papper till Cultural Care
Fixa alla papper som ska med till ambassaden
Förberedelsemöte med CC
Besöka ambassaden 20 maj
Hämta ut mitt visum
Ringa till CC och säga att jag fått mitt visum
Göra "Prepare for your year"
Göra "Pre departure work book"
Skriva packlista
Skicka in blankett om internationellt körkort (2 veckor innan)
Skicka in kopia på mitt slutbetyg
Växla dollar
Kolla hur mycket bagage jag kan ha med (British Airways, jetBlue)
Fixa presenter till familjen
Fixa godis till picknicken
Skriva ut flygbiljetterna
Köpa adapter
Ev. köpa kamera
Växla dollar
Avskedsfest för kompisar
Avskedsfest för familj + släkt
Packa


Är såklart skitglad för att min visumansökan gick igenom och att jag fått det och allt är klart, men....

...fyfaaan vilket fult visumfoto. Värre än mitt passfoto. Döööö

(Förresten, pinsamt nog löste sig "problemet" jag skrev om förut med dokumenten först EFTER att jag ringt CC och mailat Ambassaden.. Hade visst redan fått dem och lagt dem noggrant och fint i en mapp i datorväskan... hehe)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: