Schemaaa

Nu har rutinerna börjat komma igång lite (det var på tiden!) och även om jag jobbar olika från vecka till vecka är det iallafall lite som är lika, så tänkte jag skulle skriva ut (det sjukt intressanta) schemat som jag jobbar efter!


Tisdag, Onsdag och Torsdag ser det ut såhär:
07.30-09.30
Få Ali och Andrew redo för skolan (oftast bara skor + ev. frukost om de inte ätit det när jag kommit upp), packa deras ryggsäckar med lunchboxar och snack och skicka iväg dem till skolbussen 07.40. När de är iväg klär jag på Sean och Erick och ger dem frukost, bäddar sängar, samlar tvätt och sätter på tvätt+diskmaskin. 08.40 ska de vara i bilen redo att åka till Preschool. När de har åkt städar jag upp efter frukosten, är schemalagd till 09.30 för att bädda osv men brukar oftast ha hunnit gjort det innan så vid kvart i nio brukar jag krypa ner i sängen igen en stund (bästa. som. finns!!). 

15.30-
När jag slutar varierar lite beroende på hur sent Ali's cheer practice håller på men det brukar bli till typ halv åtta förutom på torsdagar då mina värdföräldrar (oftast) har date night. Om min värdmamma är borta (vilket hon oftast är dessa dagar då Ali har practice tisdag och torsdag och Andrew&Ali har religious education på onsdagar) är det jag som gör middag. På torsdagar när jag jobbar kväll brukar jag sätta på dem pyjamas runt 8 och få dem i säng till 8.30. Brukar ta ett tag innan de alla är i säng så vid 9 brukar alla sova och då kan jag göra vad jag vill så länge jag stannar på undervåningen till mina värdföräldrar är hemma. 

Måndag & Fredag:
På måndagar och fredagar är det bara Sean som har Preschool och då är Erick hemma. Då brukar vi gå till Parken, cykla, gå på "adventure" (haha!) osv. Försöker hålla honom så sysselsatt det bara går, det är så mycket svårare att bara ta hand om ett barn, man måste komma på saker att göra hela tiden! Dessa dagar fixar jag även lunch (peanut butter/jelly sandwiches elle turkey sandwiches). På måndagar jobbar jag oftast till runt 3 genom att jag går på college på måndagar, och på fredagar till runt 1 och sen även kväll. 


INTRESSANT VA!!??

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: