Andersson ville

Förra söndagen åkte jag och Lincolns mamma till Andersson ville, vilket är en svensk del i utkanten av Chicago! Där var det midsommarfest så det var jättemycket folk överallt och det kändes nästan lite som en mindre, lugnare och mer ren version av mârten, haha! Jag träffade massa svenskar också som jag pratade med och vi gick in i ett svensk-amerikanskt museum samt i en svensk shop där de hade massa svensk godis och mat. Jag fick med mig  ett ballerinapaket, en kexchoklad-påse och en liten marabou hem (för 15 dollar= 100 kr... galet haha)!

Museumet!
 

Svenska flaggor var det överallt!

Svenskt bakeri som tyvärr var stängt...

Everything for the smorgasbord! Haha, här var svenska mini-matbutiken!

Vasaskeppet var inte riktigt lika stort på detta museumet som på Vasamuseet precis!

T-shirtar med "Got glögg?" fann vi också, haha!

Andersson ville var ett jättefint område, ångrar att jag aldrig varit där innan! 
Postat av: Daniella 🌙

men visst är det väl det där med svenskar som emigrerade till usa och deras barnbarn lever kvar, typ? <3

Svar: Ja det var många svenskar som emigrerade till den delen av Chicago iallafall :)
Emma Karlsson

2014-06-17, 12:45:16 - URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: