FRAMME

Vid halv sex igår landade mitt plan i chicago och runt 6 var jag "hemma"! Madeleine (au pairen i "min" familj) hämtade mig och resten av familjen kom inte hem förän vid typ 11, så barnen hann jag inte träffa förän imorse!

Idag har jag och Madeleine bakat hallongrottor och åkt och kollat lite i förorterna med Larissa, en au pair från Schweiz som jag kommer bo granne med under mitt år här, vi shoppade lite på gap, Victorias secret och old navy och tog en kaffe på starbucks. Eller jag drack kaffe, rättare sagt, hehe.. Nu är vi tillbaka i huset och det fixas inför 4th of July-party som mina värdföräldrar kommer att ha här ikväll. Kommer bli så kul!!

Postat av: Hanna Olsson

Hej Emma!
Vilket företag åkte du med till USA? :)

2013-07-07, 11:02:29 - URL: http://www.kasanens.devote.se
Postat av: Louise

Hej Emma!
Hur samlade du ihop alla dina barntimmar? Jag försöker hitta vikariejobb på dagis, men det är ganska svårt då jag fortfarande går i gymnasiet och har ingen erfarenhet av att jobba med barn. :/

Svar: Hej! Jag har varit simtränare i typ 5 år, simlärare i två och suttit barnvakt, praoat på dagis och sett till min lillebror. Så för mig var det ganska lätt. Jag tror du får satsa ganska hårt på att vara barnvakt osv, för att få ihop till 200 timmar är inte lätt. Om man jämför det med att jobba 10 timmar i veckan tar det liksom 20 veckor, vilket är ungefär ett halvår.. Hoppas det löser sig iallafall!
Emma Karlsson

2013-07-07, 21:11:56 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: