Harper College

Tjabbaaa! Sitter i skrivande stund och letar febrilt efter en collegeclass jag vill ta, hittar ingen bra och det finns så galeeeeet många så det är ju bara stört att jag inte hittar någon.. Jag kommer troligen läsa på Harper College och var så inriktad på att läsa typ Sociologi eller Kriminologi, men nu verkar det som att det inte går att läsa det ändå. Eller så är jag på helt fel ställe och kikar. Har iallafall fått hem en katalog med alla kurser så sitter och kollar lite i den nu.

Idag har vi varit vid poolen igen, bara någon timma men ändå! Sen har jag ätit min första mexikanska måltid (iallafall vad jag kan minnas) någonsiiiin, som min värdmamma lagade, typ tacos fast med kyckling och bönor osv i, asgott! Vid 10 mötte jag Larissa i cirkeln (utanför våra hus) så tog vi en promenad ner till Dominick's (mataffär) och McDonald's för att köpa creme cheese och kaffe (inte för att mixa dock.. hehe), så imorgon ska jag äta Whole Wheat bagels med creme cheese, wiiii! Har ätit bagels till frukost nästan varje dag sen jag kom hit men inte riktigt gillat dem för av någon anledning verkar brödet här vara om möjligt ännu vitare än det är hemma, så det smakar inte så värst mycket. Nu har dock Laura Ann köpt fiberrika bagels till mig och jag har köpt creme cheese, så gissa vem som är excited över frukosten imorgon??? Hehe.. 

Min dag började inte så värst bra men har slutat desto bättre! Var bara väldigt nere imorse och allt kändes ganska trögt, men allt eftersom dagen gått har allt gått lättare och lättare! Imorgon jobbar jag mellan 4pm-10pm så innan jag börjar ska jag ta mig ner till banken och öppna ett bankkonto, för till helgen ska jag äntligen shoppaaaa!!

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: