Checklista & Köplista

Nu har jag inte så mycket mer kvar på checklistan att göra. Igår tog jag mig till banken och växlade dollar, sedan köpte jag lite nödvändigheter på stan. Fick även se vilka som reser med mig igår så har börjat prata med tre tjejer som kommer åka samma plan som mig hela vägen, roligt! Insåg precis hur jävla svårt jag kommer ha att gå in genom incheckningen och skiljas från min familj efter vi sagt hejdå, uuuuusch orkar inte ens tänka tanken. nananan har iallafall uppdaterat checklistan och "att köpa"-listan, och det är inte så mycket kvar som sagt! 


CHECKLISTA
Betala alla kostnader (programavgiften, försäkringar, avbeställningsskydd)
Göra hälsoundersökning
TBC-test
Skicka efter polisregisterutdrag
Skriva på och skicka in Agreement form
Göra kopia på mitt körkort
Skicka in alla papper till Cultural Care
Fixa alla papper som ska med till ambassaden
Förberedelsemöte med CC
Besöka ambassaden 20 maj
Hämta ut mitt visum
Ringa till CC och säga att jag fått mitt visum

Göra "Prepare for your year"
Göra "Pre departure work book"
Skriva packlista
Skicka in blankett om internationellt körkort (2 veckor innan)
Skicka in kopia på mitt slutbetyg
Växla dollar
Kolla hur mycket bagage jag kan ha med (British Airways, jetBlue)
Fixa presenter till familjen

Köpa kamera
Köpa ny necessär
Köpa nya hygienartiklar (tandborste, tandkräm, schampo, balsam, deo, tvål)
Fixa godis till picknicken
Skriva ut flygbiljetterna
Köpa adapter 
Avskedsfest för kompisar
Avskedsfest för familj + släkt
Packa

KÖPLISTA
Presenter
Schampo

Balsam
Hårinpackning
Torrshampo
Necessär
Bodylotion

Långklänning att resa i (hehe)
Adaptrar
Borste

Tandborste

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: