Scavenger Hunt!

Nu niii (!) har jag äntligen någonting att berätta! Dagarna rullar ju bara på här och även om jag hittar på lite småsaker emellanåt (var tillexempel på We're the Millers - eller familjetrippen som den heter på svenska, i tisdags med Franka och Larissa, den var sjukt rolig!!) känns de inte riktigt värda att uppdatera om, haha. 

Iallafall, igår var det dags för det stora au pair-mötet - Scavenger Hunt! Det innebar att alla au pairer i hela chicago var med på en... tipspromenad typ, haha. Vi var indelade i grupper om fem, jag var med Hanna, Larissa, Manuel och Mareike, och vi fick ett häfte med en massa frågor och även bilder som man skulle ta på vissa platser. Dessa platserna var framför Clarence Buckingham Memorial Fountain, framför Navy Pier-skylten, framför Starbucks, med någon som bar en sporttröja samt framför Chicago river. Man kan ju inte direkt säga att vi vann, haha, men kul hade vi! 

Efter detta gick vi och åt Chicago Deep Dish Pizza, en av Chicagos signatur-rätter, och det var sjuuukt gott! Jag följde med Hanna hem sen då vi hade planerat ett Twilightmaraton..sagt och gjort! Fast nä... vi hittade första filmen på netflix men netflix hade vi inte tillgång till, tvåan hittade vi på OnDemand men inte ettan och ja.. Det slutade med att vi halvkollade på en dålig komedi med massa godis och chips istället, twilight får bli en annan gång!

Imorse tog jag tåget hem från Arlington Heights vid kvart över elva, har jobbat i några timmar och nu ska jag plugga det sista inför mitt första collegeprov imorgon, nervööööst!


Framför stora fontänen i Grant Park. 


Ingången till Navy Pier


Starbucks finns ÖVERALLT (typ två per gata) men vi hittade inte en enda.. Slutade med att vi fick gå in i en mataffär där de hade en, haha! Vi bar även team outfits (eller teamkepsar kanske man ska säga), en svart Chicago-keps!
Och framför chicago river! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: