Frågor!

Linnea helsing Om: ROADTRIP
Hej! :) Linneá heter jag och jag vart så glad när jag hittade din blogg! Jag ska flytta till Chicago den 10 oktober och jobba som Aupair! Vart bor du? :) är det långt ifrån Downtown Chicago? :) 
Kram

Hej! Vad kul! Jag bor i Fox River Grove, nordväst om Chicago. Det ligger ca 1h utanför Chicago :) 

Anonym Om: ROADTRIP
Jag förstår inte, är du au pair samtidigt som du studerar på college? Skulle du kunna förklara för mig eller kanske i ett inlägg? Tack!
Något annat jag undrar över, såg på instagram att du hade varit i London för ett tag sen. Ska själv dit efter jul och undrar när du var där, alltså runt vilken tid på året och månad? Hur var vädret då? Kallt, varmt, regnigt? Vore jättesnällt om du kunde svara på båda mina frågor!

Hej! Genom att jag är här på ett J-1 (au pair)-visum så måste jag läsa 6 credits på college, vilket är typ 2 eller 3 kurser. 3 av de credits'en valde jag att läsa Criminology för :) Det är 3 timmar i veckan måndag kväll, så jag går alltså inte heltid på college! 
Jag var i London i början av februari (7-11 om jag minns rätt) och det var rätt kallt där då, blåste och regnade mestadels. Lite "vårjacka-funkar-med-tjocktröja-under"-väder, haha! :)

Nikolina Om: a fun day at the park ♥
Hej Emma! jag har också tänkt åka som au pair men har lite funderingar .. är orolig att det inte kommer bli så bra som alla säger att det blir o så.. antar att allt inte blev som du tänkt dig men vad överraskades du av? possitivt o negativt? är det svårt att hitta vänner? rädd att jag ska få sitta hemma varje helg och göra saker ensam.. snällt om du kan svara antingen här eller på min mail! tack på förhand;D


Heej! Oj.. Nä inget här är riktigt som jag hade förväntat mig att det skulle vara, haha! Men absolut inte på ett negativt sätt! När det kommer till vänner är det troligen ingenting man behöver oroa sig över, det kryllar med au pairer över hela U.S.A och det finns hur många grupper som helst på facebook som man kan leta efter vänner i närheten redan innan man åker. Jag och Hanna började prata på facebook innan jag kom hit då vi skulle åka samma dag, men förutom henne har jag träffat alla jag umgåtts med först här. Det är inget du ska oroa dig för! 

Någonting jag och Hanna pratade om är annorlunda än vad vi trodde är att allt stänger sjukt tidigt på kvällen här, haha?! I filmer får man intrycket av att allt är öppet dygnet runt men icke, starbucks, jamba juice och till och med mcdonalds stänger mycket tidigare än det borde, haha. Jag vet inte om det är någonting jag upplevt som riktigt negativt här, det positiva är att allt är så himla lättvindigt - att livet här är så lättvindigt! Vill vi åka någonstans kollar vi bara upp en ledig helg, bokar och sen drar vi, haha! Gillar också att vi äter ute så himla mycket, hehe.. Någonting jag är besviken på är dock godisutbudet, vi är ju i fetislandet för sjutton gubbar!!! Och att alla bryr sig sjukt mycket om vad de stoppar i sig (inte alls vad man får intrycket av innan, haha), typ "detta är inte bra för dig" är ett ganska vanligt uttryck, hehe.. Men det är nog det! Ingenting är som man har sett framför sig men inga stora överraskningar, direkt. Lycka till!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: